Odnośniki
-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu - www.bip.gov.pl
- www.nowodworski.pl
- Ważne strony
- Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Wyszukiwarka
Treść strony
I. Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Joanna Mikołajczyk - Tyszka
II. Siedziba:
Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Paderewskiego 1B, pok. 27, parter
tel. 22 765-32-38
e-mail: rk@nowodworski.pl
III. Dni i godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek, wtorek: godz. 800 - 1600
środa: godz. 800 - 1200
IV. Co to są sprawy konsumenckie
-
Konsument - konsumentem jest osoba fizyczna zawierająca umowę z przedsiębiorcą w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą.
-
Przedsiębiorca - to osoba fizyczna, osoba prawna oraz nie mająca osobowości prawnej spółka prawa handlowego, która zawodowo, we własnym imieniu podejmuje i wykonuje działalność gospodarczą: wytwórczą, handlową, budowlaną, usługową.
-
Sprawy konsumenckie - to relacje między konsumentem i przedsiębiorcą. Rzecznik konsumentów może udzielać porad i pomocy we wszystkich sprawach, w których stronami są konsument i przedsiębiorca.
V. Jak możesz załatwić sprawę:
Do Powiatowego Rzecznika Konsumentów może zwrócić się każdy mieszkaniec powiatu nowodworskiego chcący skorzystać z bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego.
Porady konsumenckie udzielane są telefonicznie, drogą elektroniczną i osobiście na miejscu.
Konsumenci będący mieszkańcami powiatu nowodworskiego mogą także zgłaszać do Powiatowego Rzecznika Konsumentów pisemne wnioski o pomoc.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów rozpatruje wnioski bez zbędnej zwłoki, ale w kolejności wpływu. Okres oczekiwania na odpowiedź, bądź podjęcie przez rzecznika działań, zależy także od charakteru (w tym stopnia skomplikowania) sprawy.
Wniosek można złożyć na trzy sposoby :
1. pocztą
2. osobiście na biuro podawcze w siedzibie Starostwa ,
3. lub przez e-puap Starostwa na stronie www.nowodworski.pl
VI. Wykaz potrzebnych dokumentów:
-
wniosek o interwencję,
-
kopie dokumentów potwierdzających zdarzenie (np. kopia paragonu, rachunku, faktury, kopia zgłoszenia reklamacyjnego, odpowiedzi na reklamację itp.),
VIII. Informacja o trybie odwoławczym:
Nie dotyczy spraw konsumenckich.
IX. Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
-
zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
-
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
-
możliwość udzielania obywatelom także w innych formach pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów (NP. pomoc w napisaniu pozwu),
-
składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumenta,
-
możliwość ewentualnego wytaczania powództwa na rzecz konsumenta, bądź wstępowania za ich zgodą do już toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
-
współpraca z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta, organami Inspekcji Handlowej i innymi organizacjami zajmującymi się ochroną konsumentów,
-
przeciwdziałanie praktyką monopolistycznym w zakresie ustalonym ustawą,
-
prawo występowania przeciwko czynom nieuczciwej konkurencji.
X. Przydatne telefony i adresy:
Poradę konsumencką można uzyskać także:
801 440 220 – numer infolinii konsumenckiej.
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-18.00
lub pod adresem: porady@dlakonsumentow.pl
Zarówno połączenie, jak i porady są bezpłatne.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów |
Plac Powstańców Warszawy 1; 00-950 Warszawa tel.: 22 55 60 800 fax: uokik@uokik.gov.pl internet: http://www.uokik.gov.p |
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie |
ul. Sienkiewicza 3, II piętro pok. 215, 00-015 Warszawa tel.: (22) 8264220, 22 8261830 fax: (22) 8262195 e-mail: ih_warszawa@wiih.org.pl internet: http://www.wiih.org.pl/index.php |
Bankowy Arbitraż Konsumencki |
ul. Kruczkowskiego 8 00-380 Warszawa telefon (22) 48 68 400 internet: http://www.zbp.pl |
Biuro Rzecznika Finansowego |
Al. Jerozolimskie 87 02-001 Warszawa Telefony: ubezpieczenia : (22) 333 73 28, (22) 333 73 26 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 18.00 banki: (22) 333 73 25, w godzinach: poniedziałek, - piątek 8.00 - 16.00; e-mail: – biuro@rf.gov.pl |
Europejskie Centrum Konsumenckie |
Plac Powstańców Warszawy 1 VI piętro tel.: 22 55 60 118 fax: 22 55 60 359 e-mail: info@konsument.gov.pl internet: http://www.konsument.gov.pl |
Punkt Informacyjny Odbiorców Paliw i Energii Urząd Regulacji Energetyki |
Al. Jerozolimskie 181 02 - 222 Warszawa, z dopiskiem Punkt Informacyjny, telefon (22) 244 26 36 fax: (22) 378 12 93 e-mailem: drr@ure.gov.pl |
Urząd Komunikacji Elektronicznej Centrum Informacji Konsumenckiej (CIK) |
ul. Kasprzaka 18/20 01 – 211 Warszawa Infolinia konsumencka: 22 330 40 00 poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15 internet: www.cik.uke.gov.pl Na stronie znajduje się formularz zgłoszeniowy |
Urząd Lotnictwa Cywilnego |
ul. M. Flisa 2 02-247 Warszawa tel.: 22 520 72 00 e-mail: kopp@ulc.gov.pl internet: http://www.ulc.gov.pl |
Polska Izba Turystyki |
ul. Marszałkowska 9/15 lok.29 00-626 Warszawa tel.: 022 826 55 53 fax: 022 826 55 53 internet: http://www.pit.org |
Rejestr zmian
- zmieniono 2013-01-29 13:56 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2013-01-29 14:01 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2014-12-29 10:20 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2015-01-19 13:51 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2015-01-27 12:28 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2015-03-04 08:48 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2015-03-04 08:49 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2015-03-04 08:52 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2015-03-04 08:54 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2016-06-06 11:45 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2017-10-18 08:53 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2017-10-18 09:38 przez Magdalena Czechowicz: akrualizacja
- zmieniono 2017-10-18 09:41 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2018-06-20 09:10 przez Magdalena Czechowicz
- zmieniono 2019-01-23 09:40 przez Magdalena Czechowicz: Aktualizacja danych kontaktowych - zmiana maila
Metryka strony
Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Mazowieckim
ul. Paderewskiego 1B
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
Dane kontaktowe
tel. +48 22 765 32 00
fax. +48 22 765 32 01
Godziny urzędowania
poniedziałek 9.00-17.00
wtorek-piątek 8.00-16.00